Před vytvořením objednávky
1. Je poštovné zdarma?
Ano, u všech časopisů a novin je již poštovné zahrnuto v ceně. U naprosté většiny českých časopisů a novin s doručováním v rámci České republiky je navíc poštovné poskytováno předplatiteli zdarma.
2. Jakým způsobem jsou doručovány časopisy a noviny?
Naprostá většina časopisů je doručována prostřednictvím České pošty, s.p. Časopis tak nejčastěji obdržíte do schránky společně s běžnou korespondenční poštou, kterou Vám doručuje poštovní doručovatel, kterého již dobře znáte.
Noviny a některé týdeníky (např. Sedmička) bývají doručovány poštovním kurýrem První novinová společnost a.s. Noviny jsou zpravidla doručovány v ranních hodinách v den vydání. Výjimku tvoří nedělníky, které jsou doručovány v pondělí. Pokud není Vaše schránka volně dostupná (bytovka, panelák), domluvíte se s kurýrem na předání klíčů nebo karty od vchodových dveří, aby měl přístup ke schránce. Chcete předat klíče? Kontakt: klice@pns.cz, 800 400 412.
Časopisy bývají zabaleny v ochranné fólii. Noviny a některé týdeníky jsou doručovány bez obalu.
Konkrétnější informace a kontakty naleznete v kartě přislušného časopisu nebo v potvrzení Vaší objednávky.
3. Kdy obdržím první vydání?
Předplatné je možné zahájit nejdříve od následujícího nebo jiného budoucího čísla. Dostupné termíny zjistíte a zvolíte si vždy v objednávce. U některých titulů lze předplatné zahájit i od aktuálního nebo staršího čísla. Pokud si přejete předplatné darovat třeba k Vánocům, můžete si v objednávce nastavit termín zahájení až po Novém roce.
Předplatné si můžete objednat kdykoli v průběhu celého roku a obdržíte příslušný počet čísel. Příklad: Roční předplatné (12 čísel) objednané od čísla 5/2023 bude končit číslem 4/2024, nikoli s koncem kalendářního roku a vydáním 12/2023.
4. Kdy a kam obdržím dárek k předplatnému?
Dárek bývá zpravidla doručován jako samostatný balíček (nikoli s časopisem) cca do 4-8 týdnů od úhrady předplatného na adresu plátce. Některé dárky (zejména menších rozměrů) mohou být zaslány na adresu odběratele předplatného. V předvánočním období je většina dárků expedována co nejdříve, aby se stihly doručit do Vánoc. Před odeslání dárku kontroluje distributor, zda byly splněny podmínky k jeho získání.
Konkrétnější informace naleznete v kartě přislušného časopisu nebo v potvrzení Vaší objednávky.
5. Jaký je rozdíl mezi tištěným a elektronickým předplatným?
Tištěné předplatné
- Je doručováno fyzickou (papírovou) formou do poštovní schránky.
- Při výběru předplatného se ujistěte, že objednáváte tištěnou formu předplatného (označeno textovým popisem "tištěné předplatné - poštovní schránka" a ikonkou otevřeného časopisu).
Elektronické předplatné
- Znamená, že objednaný časopis můžete číst pouze v digitální podobě např. ve svém PC, tabletu nebo telefonu.
- Podporovány jsou operační systémy Android, iOS a Windows. Elektronické časopisy nebo noviny můžete číst na webu on-line nebo si stáhnout aplikaci a číst si tituly on-line i off-line. Aplikaci si můžete stáhnout zde.
- Časopis v takovém případě tedy není zasílán v tištěné (papírové) podobě poštou, ale najdete jej ve své elektronické (virtuální) knihovničce. Při výběru předplatného se ujistětě, že objednáváte elektronickou formu předplatného (označeno textovým popisem "elektronické předplatné - PC, tablet, mobil" a ikonkou tabletu).
- Elektronické předplatné vždy začíná aktuálním číslem dnem úhrady
- Elektronické předplatné je poskytováno prostřednictvím společnosti Alza cz a.s.
6. Mohu si časopisy předplatit na Slovensko a do zahraniční?
Veškeré tituly jsou určeny primárně pro odebírání předplatného v České republice. U většiny časopisů ale umožňujeme zajištění doručování také do zahraničních států téměř po celém světě (Slovensko, Evropa, Švýcarsko, Svět). Pro předplatné do zahraničí platí jiné cenové podmínky a neplatí pro ně dárkové akce. Pokud máte zájem o doručování tuzemského časopisu do zahraničí, můžete si přímo z roletky "Země doručení" u karty časopisu zvolit cílovou destinaci.
Pokud roletku nevidíte, předplatné do zahraniční bohužel není momentálně dostupné.
7. Kde mohu objednat starší vydání?
Starší samostatná vydání nezajišťujeme. Starší čísla doporučujeme poptat přímo u vydavatele nebo distributora konkrétního titulu. Zde poté záleží na konkrétním vydání, zdali jej ještě bude mít vydavatel nebo distributor na skladě.
8. Kdy mi bude doručován zahraniční časopis?
Předplatné zahraničních titulů má dvě časové fáze:
- Doručení prvního výtisku po úhradě může trvat přibližně 8-12 týdnů. Jedná se pouze o lhůtu zahájení předplatného tzv. zahajovací aktivace, kdy je předplatitel zařazen do předplatitelského kmene u zahraničního vydavatele. Výjimku tvoří časopis The Economist, kdy příjde předplatiteli první číslo již 3-4 týdny po úhradě.
- Další výtisky jsou poté doručovány již dříve a to přibližně do 3-21 dnů od jejich vydání (časopisy se přepravují přímo z ciziny a jejich doručení může tak několik dnů trvat, záleží na destinaci).
9. Jak darovat předplatné?
Na Magaziny.cz si můžete vybrat jakýkoli časopisy nebo noviny z nabídky a darovat je svým blízkým k Vánocům, narozeninám, svátku, jen tak pro radost, zkrátka k jakékoli příležitosti.
- Nejprve si vložte předplatné požadovaného časopisu/ů do košíku
- Přejděte k objednávce, vyberte termín odběru a vyplňte adresu obdarované osoby
- Pokud chcete certifikát, zaškrtněte kolonku "Přeji si vytvořit dárkový certifikát"
- Následně přejděte k dalšímu kroku a vyplňte Vaši adresu plátce objednávky a typ platby
- Poté již stačí dokončit a odeslat objednávku
Dárkový certifikát si popřípadě můžete kdykoli znovu vygenerovat a stáhnout na této stránce.
Obdarovanému můžete také zakoupit předplacenou dárkovou kartu, s kterou si bude moci sám vybrat jakýkoli titul.
Pokud si přejete darovat elektronické předplatné, v objednávce u doručovacích údajů zadejte e-mail obdarovaného a přístup k předplatnému bude aktivován pro tento email. Pozor, e-mail plátce uveďte Váš, aby přišly platební údaje Vám.
10. Jak objednat předplatné pro firmu nebo knihovnu?
V případě, že objednáváte předplatné na firmu nebo organizaci, můžete v objednávce uvést jméno a příjmení kontaktní osoby, která objednávku realizuje, např. pověřená knihovnice, sekretářka apod. a následně do pole "Firma" vyplnit název společnosti a zadat IČ a DIČ. Objednávka bude vyřízena na údaje společnosti. Pokud si nepřejete uvádět jméno své osoby, můžete v objednávce i do kolonky jména a příjmení uvést jméno firmy nebo organizace.