reklama
reklama
reklama
Partneři: Reklama od specialisty na reklamní předměty.
     Často kladené dotazy

Často kladené dotazy a předplatitelský servis pro zákazníky Magaziny.cz


 

Vážení předplatitelé a zákazníci. Ještě předtím, než nás kontaktujete, můžete zkusit svou odpověď rychle a snadno nalézt v nejčastějších dotazech.

Vyberte si, prosím, oblast, která vás zajímá:


 


Mám dotaz, nejsem předplatitel

1.   Je poštovné zahrnuto v ceně předplatného?
2.   Kdo a jakým způsobem mi bude časopisy doručovat?
3.   Kdy začne být časopis doručován?
4.   Jaký je rozdíl mezi tištěným a elektronickým předplatným?
5.   Mohu si předplatit jakýkoli časopis z nabídky také na Slovensko nebo do zahraničí?
6.   Mám zájem o starší výtisky, kde je mohu sehnat?
7.   Rád bych si objednal/a zahraniční časopis, kdy mi začne být doručován?
8.   Chci darovat předplatné, jak to mohu udělat?
9.   Jak mám objednat předplatné pro knihovnu nebo firmu?

 

Mám dotaz, jsem předplatitel (mám objednáno předplatné, ale ještě neodebírám)

1.   Nepřišly mi platební údaje, kdy mi budou doručeny?
2.  
Nepřišlo mi potvrzení o objednávce ani platební údaje
3.   Kdy obdržím první číslo?
4.   Předplatil/a jsem si více časopisů, proč musím každé předplatné hradit zvlášť?
5.   Proč na faktuře není uveden dodavatel Magaziny.cz, ale distribuční/vydavatelská firma?
6.   Daroval/a jsem předplatné a potřebuji si znovu stáhnout certifikát
7.   Předplatil/a jsem si časopis ze zahraničí, kdy mohu očekávat první výtisk?

Mám dotaz, jsem aktivní předplatitel (odebírám časopis nebo noviny)

1.   Reklamace předplatného (nedoručený výtisk, poškozený časopis nebo příloha)
2.   Chci změnit doručovací adresu pro zasílání časopisu
3.   Chci pokračovat v odběru předplatného na další období, co pro to musím udělat?
4.   Nechci pokračovat v odběru předplatného na další období, jak mám předplatné ukončit?
5.   Chci zrušit předplatné
6.   Časopis mi již přišel, ale dárek ne, kdy ho obdržím?


Pokud jste zde nenalezli odpověď na váš dotaz, prosím, kontaktujte nás pomocí formuláře.




1. Je poštovné zahrnuto v ceně předplatného?

Ano, u všech českých časopisů a novin je v celkové ceně předplatného již zahrnuto poštovné v rámci České republiky. U naprosté většiny titulů v nabídce je navíc poštovné (pravidelná donáška časopisu až domů) poskytováno zdarma

Výjimku tvoří předplatné objednávané do ciziny, včetně Slovenska (pokud je dostupné), kde je většinou třeba počítat s navýšením o poštovné.

2. Kdo a jakým způsobem mi bude časopis doručovat?

Naprostá většina časopisů je doručována prostřednictvím České pošty, s.p. Časopis tak nejčastěji obdržíte do schránky společně s běžnou korespondenční poštou. Noviny bývají doručovány poštovním kurýrem dříve v ranních hodinách. Nedělení výtisky jsou doručovány v pracovní dny, tedy v pondělí.

Časopisy bývají nejčastěji zabaleny v tmavé fólii, některé tituly v průhledné. Obal časopis chrání proti poškození vlivem počasí nebo přepravy a zároveň plní funkci diskrétního doručení. Noviny a některé týdeníky jsou doručovány bez obalu.

Časopisy mohou být distribuovány a doručovány odlišnými společnostmi. Konkrétnější informace k danému titulu naleznete v kartě přislušného časopisu. 

3. Kdy začne být časopis doručován?

Předplatné může být u naprosté většiny časopisů zahájeno nejdříve od čísla příštího, přespříštího nebo od vámi zvoleného čísla. Zde záleží, v jakém termínu se stihne vaše předplatné kompletně vyřídit a aktivovat. Předplatné většinou nelze odebírat zpětně nebo od aktuálního čísla, jelikož tato vydání již byla předplatitelům expedována a není možné je zařadit do klasického předplatného. Výjimku však tvoří tituly, kde je možné si objednat předplatné zpětně, např. kompletní ročník nebo od aktuálního čísla. Tato možnost je dostupná u konkrétního titulu na kartě časopisu s typy předplatného.

Součástí předplatného je příslušný počet výtisků, tzn. pokud si předplatitel objedná roční předplatné o obsahu 12 čísel např. od čísla 5/2016, bude předplatné končit číslem 4/2017, nikoli kalendářním rokem a číslem 12/2016. Předplatné se tedy přesouvá i do dalšího uhrazeného období.

4. Jaký je rozdíl mezi tištěným a elektronickým předplatným?

Tištěné předplatné je klasické doručování tištěného časopisu nebo novin, tak jak je znáte z trafiky, do poštovní schránky. Při výběru předplatného se ujistěte, že objednáváte tištěnou formu předplatného (označeno textovým popisem, modrou barvou a ikonou).

Elektronické předplatné (označeno textovým popisem, zelenou barvou a ikonou) znamená, že objednaný časopis můžete číst v elektronické podobě ve svém mobilním telefonu (Android, iOS, Windows), tabletu (Android, iOS, Windows) nebo počítači, a to i offline pomocí aplikace. Aplikaci si můžete stáhnout zde. Časopis v takovém případě tedy není zasílán v tištěné podobě poštou, ale najdete jej ve své elektronické (virtuální) knihovničce.

Kontaktní formulář naleznete zde 
Telefon:  +420 225 340 111
Elektronické předplatné poskytuje společnost: Alza.cz a.s.


E-předplatné začíná od vybraného čísla a pokračuje po zvolenou dobu. Časopis naleznete ve své knihovničce po přihlášení na webu Alza.cz. Účet vám bude vytvořen automaticky po zaplacení objednávky, informace k získání přihlašovacích údajů vám dojdou emailem.

Objednávku elektronického předplatného lze zrušit nejpozději do 14 dnů od úhrady a to pouze v případě, že nedošlo k otevření časopisu zákazníkem.
Otevřením časopisu se aktivuje licence předplatného a již ho není možné stornovat a vrátit platbu - uhrazené předplatné pak zůstane aktivní po celou předplacenou dobu.

 

5. Mohu si předplatit jakýkoli časopis z nabídky také na Slovensko nebo do zahraniční?

Veškeré tituly jsou určeny primárně pro české předplatitele, tedy pro čtenáře s bydlištěm na území České republiky. Nabízené ceny a dárkové akce jsou také platné a přizpůsobené pouze pro tuzemské objednávky.

U většiny časopisů si ale můžete přímo z roletky zvolit zemi, kam chcete předplatné doručovat, a bude vám podle toho přepočítána cena předplatného.

Pokud si přejete předplatné časopisu, u kterého není možné v roletce zvolit zemi doručení, kontaktujte nás (název titulu a destinace). Zde záleží poté na konkrétním titulu. U některých časopisů je možné zajistit také doručování do jiných zemí, u jiných titulů nemusí být možnost zahraničního odběru vůbec dostupná.

Při odběru do SR nebo jiné země je třeba také počítat s vyšší cenou, zejména kvůli poštovnému. Pro zahraniční objednávky neplatí dárkové akce.

6. Mám zájem o starší výtisky, kde je mohu sehnat?

Samostatná starší čísla časopisu lze poptat přímo u vydavatele nebo distributora konkrétního titulu. Zde záleží na konkrétním vydání, zdali jej bude mít vydavatel nebo distributor na skladě.

• Starší čísla časopisů RF Hobby můžete objednat u vydavatele

 

7. Rád bych si objednal/a zahraniční časopis, kdy mi bude doručován?

Předplatné zahraničních titulů má dvě časové fáze.

•  Doručení prvního výtisku po úhradě může trvat přibližně 8-12 týdnů. Jedná se pouze o lhůtu zahájení předplatného tzv. zahajovací aktivace, kdy je předplatitel zařazen do předplatitelského kmene u zahraničního vydavatele. (Pozn.: U časopisu The Economist příjde předplatiteli první číslo již 3-4 týdny po úhradě.)

•  Další výtisky jsou poté doručovány již dříve a to přibližně do 3-21 dnů od jejich vydání (časopisy se přepravují přímo z ciziny a jejich doručení může tak několik dnů trvat, záleží na destinaci).

 

8. Chci darovat předplatné, jak to mohu udělat?

•  Vyberte si jakýkoli časopis z nabídky na Magaziny.cz

•  Vložte si požadovaný typ předplatného do košíku

•  V objednávce si poté v prvním kroku zvolíte adresu obdarované osoby, tedy příjemce časopisu, kam bude titul zasílán

•  Ve druhém kroku poté vyplníte adresu plátce předplatného, tedy Vaši

•  Následně si lze vytvořit a stáhnout k vytištění originální dárkový certifikát s věnováním nebo si ho můžete kdykoli znovu vytvořit na www.magaziny.cz/darkovy-certifikat. Někteří předplatitelé společně s certifikátem poté předávají také aktuální číslo příslušného časopisu, které lze zakoupit na stáncích nebo supermarketech. Samozřejmě lze předat i pouze certifikát.

•  Obdarované osobě můžete také zakoupit předplacenou dárkovou kartu v hodnotě od 200 Kč až do 10 000 Kč, její výhoda je v tom, že si poté může obdarovaná osoba sama vybrat jakýkoli časopis z nabídky na Magaziny.cz. Předplacená dárková karta obsahuje kód, který obdarovaný/á vyplní do objednávky. Předplacená dárková karta Vám bude zaslána na Váš e-mail i se speciálním kódem.

 

9. Jak objednat předplatné pro knihovnu nebo firmu

Návod, jak objednat předplatné pro knihovnu nebo firmu bez uvedení jména a příjmení v adrese plátce i v doručovací adrese naleznete na této stránce.




 

1. Nepřišly mi platební údaje, kdy mi budou doručeny?

U časopisů, kde je fakturace zajišťována společností Magaziny.cz, Vám budou platební údaje doručeny na e-mail ihned po provedení objednávky v e-mailu s potvrzením objednávky. Po přijetí úhrady za předplatné Vám také zašleme potvrzení o přijetí Vaší platby na e-mail.

Platební údaje, u kterých zajišťuje fakturaci vydavatel nebo distributor, vám budou zaslány vydavatelem nebo distributorem nejčastěji do 24 hodin až 5 pracovních dnů. Záleží také na zvoleném způsobu platby. U některých vydavatelů a distributorů je poté předplatiteli také zasíláno potvrzení o přijetí platby, někteří vydavatelé a distributoři ale potvrzení o přijetí platby nezasílají. Předplatné je přímo aktivováno.

Termín pro dodání platebních údajů konkrétního časopisu nebo novin naleznete vždy u každého titulu při třetím kroku objednávky (volba typu platby) a v potvrzení objednávky.

•  U platby bankovním převodem jsou údaje zasílány na e-mail nejčastěji okamžitě nebo do 5 pracovních dnů

•  V případě úhrady složenkou, je doklad doručen přibližně do 7-14 pracovních dnů samostatně nebo společně s prvním výtiskem (u darovacího předplatného odděleně na adresu plátce), u některých titulů je třeba vyplnit složenku předplatitelem ručně a podat na poště

U většiny časopisů je předplatné aktivováno až po úhradě, výjimku tvoří např. časopisy od vydavatelství RF Hobby, Mladá Fronta, CN Invest a jiné, kdy je složenka zasílána společně s prvním výtiskem (u darovacího předplatného je složenka doručena na adresu plátce, časopis na adresu příjemce časopisu).

V případě, že vám nebyly údaje doručeny do přílušného termínu uvedeném při objednávce a potvrzovacím e-mailu, kontaktujte nás.

 

2. Nepřišlo mi potvrzení o objednávce ani platební údaje

Po každé učiněné objednávce je ihned zasíláno automatické potvrzení objednávky. Pokud vám potvrzení nebylo doručeno, je možné, že bylo zadáno špatné znění e-mailu a nemohlo tak být úspěšně doručeno potvrzení a platební údaje. V takovém případě nás kontaktujte. Zkontrolujte si také, prosím, zdali nemáte přeplněnou e-mailovou schránku nebo zpráva nezapadla do spamové pošty.

 

3. Kdy obdržím první číslo?

První číslo obdržíte v návaznosti při výběru termínu aktivace během objednávní. Termín naleznete také v potvrzovacím e-mailu, který Vám byl doručen po učiněné objednávce. Pokud jste si zvolili aktivaci předplatného od příštího čísla, obdržíte první číslo v tomto termínu, pokud bylo například předplatné předem darováno k Vánocům od ledna, obdržíte první výtisk v nejbližšším termínu po Vánocích.

 

4. Předplatil/a jsem si více časopisů, proč musím každé předplatné hradit zvlášť?

Časopisy jsou vydávány a distribuovány různými společnostmi. Z tohoto důvodu je nutné každé předplatné hradit zvlášť. Neznamená to ale, že musíte hradit každé číslo zvlášť, hradí se pouze zvlášť předplatné jako celek - roční předplatné např. časopisu History revue, tak bude hrazeno jednorázovou částkou na celé roční období, pololetní předplatné např. časopisu Epocha, bude placeno jednorázovou částkou na celé pololetní období, přičemž k oboum předplatným obdržíte dvě rozdělené faktury.

U časopisů, kde je zajišťována fakturace Magaziny.cz, je možné hradit více předplatných společně s jednotnými údaji, tedy jednorázovou platbou. Veškeré informace vždy obdržíte v potvrzovacím e-mailu Vaší objednávky.

 

5. Proč na faktuře není uveden jako dodavatel Magaziny.cz, ale distributor/vydavatel?

Fakturaci a rozesílku časopisu zajišťujej přímo distributor nebo vydavatel časopisu. Tato firma je tedy dodavatelem. V potvrzení objednávky naleznete distributora/vydavatele Vámi objednaného časopisu a kontakt na zákaznickou linku pro předplatitele. U časopisů, kde je zajišťována fakturace společností Magaziny.cz, obdržíte fakturu od Magaziny.cz.

 

6. Daroval/a jsem předplatné a potřebuji si znovu stáhnout certifikát

V případě, že předplatné někomu darujete, můžete si vygenerovat přímo během objednávky (doručovací adresa musí být odlišná od plátce) darovací certifikát a nebo kdykoli jindy zde. Certifikát není zasílán poštou, je třeba si jej stáhnout (formát PDF) a vytisknout.

Někteří předplatitelé společně s certifikátem předávají obdarovaným i aktuální vydání daného časopisu, které lze zakoupit na novinových stáncích a v obchodech.

Pro časopisy vydavatelství RF Hobby (seznam časopisů) je možné na vyžádání zdarma zaslat darovací certifikát již vytištěný poštou na adresu plátce objednávky. Pokud o tuto službu máte zájem, napište přání do kolonky "poznámka" při vytváření objednávky.

 

7. Předplatil/a jsem si časopis ze zahraničí, kdy mohu očekávat první výtisk?

Předplatné zahraničních titulů má dvě časové fáze.

•  Doručení prvního výtisku po úhradě může trvat přibližně 8-12 týdnů. Jedná se pouze o lhůtu zahájení předplatného tzv. zahajovací aktivace, kdy je předplatitel zařazen do předplatitelského kmene u zahraničního vydavatele. (Pozn.: U časopisu The Economist příjde předplatiteli první číslo již 3-4 týdny po úhradě.) 

•  Další výtisky jsou poté doručovány již dříve a to přibližně do 3-21 dnů od jejich vydání (časopisy se přepravují přímo z ciziny a jejich doručení může tak několik dnů trvat, záleží na destinaci).

Změna doručovací adresy u většiny zahraničních časopisů trvá přibližně 2-3 měsíce.

 


 

1. Reklamace předplatného (nedoručený výtisk, poškozený časopis nebo příloha)

Pokud vám nebylo doručeno aktuální číslo nebo bylo doručeno v poškozeném stavu, kontaktujte nás nebo zákaznickou linku pro předplatitele uvedenou v potvrzovacím e-mailu u vaší objednávky, aby mohla být vystavena reklamace a výtisk doposlán. Reklamaci je potřeba směrovat co nejdříve, nejlépe přibližně do dvou pracovních dnů, nejpozději do jednoho měsíce od data vydání příslušného výtisku. V průběhu roku může dojít ke změnám harmonogramů, v některých případech tak může být výtisk expedován v pozdějším termínu.

Při předávání reklamace je nutné uvést údaje o Vašem předplatném (např. současnou adresu příjemce, e-mail plátce, číslo objednávky apod.), aby bylo možné objednávku dohledat. Bez uvedení údaje k dohledání konkrétní objednávky není možné žádost vyřídit.

 

2. Chci změnit doručovací adresu pro zasílání časopisu

Adresu příjemce časopisu, tedy místo bydliště a jméno příjemce, kam je časopis zasílán, je možné kdykoli během odběru změnit. V takovém případě stačí směrovat žádost o změnu doručovací adresy nám nebo na zákaznickou linku pro předplatitele uvedenou v potvrzovacím e-mailu u vaší objednávky. Při předávání žádosti je nutné uvést údaje o vašem předplatném (např. současnou adresu příjemce, e-mail plátce, číslo objednávky apod.), aby bylo možné objednávku dohledat. Bez uvedení údaje k dohledání konkrétní objednávky není možné žádost vyřídit.

 

3. Chci pokračovat v odběru předplatného na další období, co pro to musím udělat

Pokud jste již aktivním předplatitelem a přejete si pokračovat v odebírání časopisu i v dalším období, není třeba u naprosté většiny časopisů provádět novou objednávku (neplatí pro výjimky). Před koncem předplatného, nejčastěji u posledního nebo předposledního čísla, je zasílán doklad na adresu plátce, pomocí něhož můžete své předplatné uhradit na další období a plynule pokračovat v odběru.

 

4. Po obdržení všech zaplacených čísel se zruší předplatné automaticky nebo musím zažádat o zrušení předplatného?

Pokud obdržíte před koncem vašeho předplatného výzvu pro úhradu předplatného na další období, o které nemáte zájem, kontaktujte nás nebo přímo distributora/vydavatele na zákaznické lince uvedené v potvrzovacím e-mailu vaší objednávky s žádostí o neprodlužování předplatného. U časopisů vydavatelství RF Hobby s.r.o., CN Invest a titulů Home a Xantypa nemusíte odhlašovat automatické prodlužování. Pokud není u těchto časopisů uhrazeno další období, předplatné dále doručováno nebude. Výjimku tvoří platba přes SIPO, zde je nutné předplatné pro další období odhlásit nejpozději 2 měsíce předem.

Pozor: Předplatné se automaticky prodlužuje, není-li písemně zrušeno (stačí e-mailová forma). Zrušení prodloužení směrujte na objednavky@magaziny.cz nebo přímo na zákaznickou linku distributora/vydavatele uvedenou v potvrzovacím e-mailu objednávky. Pro jistotu doporučujeme předplatitelům prodloužení předplatného odhlašovat.

 

5. Chci zrušit předplatné

Pokud si přejete zrušit předplatné při aktivním odběru kontaktujte nás nebo zákaznickou linku pro předplatitele uvedenou v potvrzovacím e-mailu vaší objednávky. U některých titulů je možné předplatné ukončit před koncem uhrazeného předplatného nebo vyměnit za jiný titul z nabídky stejného vydavatele, u jiných časopisů to ale možné není, zejména, pokud byl v rámci předplatného již doručen dárek, tak předplatné nelze zrušit - resp. pouze bez náhrady nevyčerpané částky. V případě zrušení předplatného v aktivním období může být také účtován administrativní poplatek. Předplatné na další období (prodloužení, které nebylo hrazeno) je samozřejmě možné vyrušit kdykoli (tedy během odběru aktivního předplatného nebo před začátkem nového období).

 

6. Časopis mi již přišel, ale dárek ne, kdy ho obdržím?

Pokud byly splněný veškeré podmínky pro získání dárku a nebyly vyčerpány kusové zásoby, které mohou být u některých titulů limitovaně omezené, je dárek zasílán nejčastěji přibližně do 6-8 týdnů samostatnou zásilkou na adresu plátce (pokud není uvedeno jinak) - nikoli s prvním číslem časopisu. Pokud by benefit nebyl doručen ani po tomto termínu, kontaktujte nás nebo zákaznickou linku pro předplatitele.

U časopisů vydavatelství RF Hobby jsou rozměrnější dárky zasílány zvlášť na adresu plátce. Menší dárky v podobě např. DVD jsou doručovány po úhradě společně s některým výtiskem na adresu příjemce časopisu (nejčastěji s příštím nebo přespříštím číslem). Konkrétně DVD (nebo jiné menší dárky) se tak může objevit přiložené na obálce časopisu.

 

Pokud budete mít jakýkoli dotaz, kontaktuje nás buďto pomocí formuláře nebo emailem na objednavky@magaziny.cz, v případě, že již máte předplatné objednáno, je možné využít také telefonní či e-mailovou linku distribuce/vydavatele uvedenou v potvrzovacím e-mailu.

 

reklama
Hledáte dárek?